måndag 21 juli 2014

Vinn en Crock Pot!

Så där ja, nu är Mårtenssonarna tillbaka i sitt kök igen efter två veckors semesterresa på Mallorca. Vi har haft det riktigt bra, varmt och gott, ätit smaskig mat och bara kopplat av och laddat våra batterier. En utförligare rapport är att vänta inom en snar framtid, det kan ni lita på!

I vårt förra inlägg så hintade vi ju om att det skulle komma en trevlig överraskning här i köket inom kort, och nu är det så dags! Vi har nämligen fått möjlighet att tävla ut en Crock Pot till en av våra läsare, en möjlighet som vi inte kunde avstå. Vi har ju själva en sån här gryta som vi är väldigt nöjda med och den används flitigt!

Vill du vara med och tävla ska du motivera varför just du behöver en Crock Pot. Lämna din motivering i kommentarsfältet nedan och gör det innan torsdagen den 31:e juli, så är du med och tävlar om grytan. 
Vinnaren kommer att presenteras här i Mårtenssons kök under lördagen den 2:e augusti.



Så här ser alltså en Crock Pot, modell nyare än vår, ut. 

För de av er som inte vet hur en potta fungerar så kan vi berätta att det handlar om en gryta som koppas in i ett vanligt vägguttag, fylls med allehanda godsaker som sedan tillagas undertiden som du själv gör något annat. Du kan till och med låta den vara igång och lämna hemmet, för att sedan komma hem igen till en färdig lagad middag. Perfekt för de dagar då du kanske har lite dåligt med tid för matlagning men för den sakens skull inte vill slänga in en Billys pizza i mikron:)
Här kan du se och läsa lite om några av de goda middagarna som vi har lagat till i vår Crock Pot.

OBS! Vi vill alltså förtydliga att detta inte är en gryta som ska sättas på spisen eller i ugnen under tiden som man lämnar hemmet! Den är kopplad i ett vägguttag och använder väldigt lite ström. Läs gärna mer här om hur en Crock Pot fungerar.

Lycka till!
Smaklig spis! / Anki och Håkan

79 kommentarer:

  1. Åhh, det vore rena drömmen att vinna en Crock Pot!
    Det första jag skulle göra i den är en ratatouille, det
    är favoriten som jag gör i helt sanslösa mängder så
    här års... Och tänk att "bara" slänga ner ingredienserna
    och så sköter sig allt av sig självt, helt perfekt ju!
    Istället att som nu stå och röra hela tiden så att det
    inte fastnar i min nu ganska så slitna gryta..
    Finns såklart en massa annat gott som jag också
    vill göra, men när man nu som snöat in på en rätt
    som passar som både som tillbehör, och ensamrätt
    ja då är den som gäller...
    Håller tummar och tååår, så mycket det bara gååår!

    SvaraRadera
  2. Det är alltid lika spännande att testa / prova på ny saker i köket 😄 Hoppas därför på tur så att jag kan testa denna. Gillar er sida ni har så många recept på god mat mm.

    SvaraRadera
  3. Klart jag vill vinna detta lilla underverk!
    Blir perfekt till höstens alla grytor bl.a. favoriterna dillfrikassé och beef bourguignon.
    Vet inte om jag vågar erkänna att jag ännu inte testat att laga pulled pork... Har hört att den ska bli perfekt om den tillagas i grytan, så kanske blir det den första rätt jag bjuder familjen på.
    Tror också att det är mindre resurskrävande både för mig som "kock" och för energiåtgången att använda en Crock pot istället för att tillaga maten på spisen eller i ugnen och det gillar jag!
    Nu är det dags att tänka på kvällens middag...

    Hälsningar Anna-Maria

    SvaraRadera
  4. Hmmmm, den där lilla manicken skulle lösa många problem åt vår dubbelarbetande, hemmaboende son. Mellan sina arbeten måste han hinna äta, men har väldigt sällan tid till att laga mat. Med en Crock Pot skulle han kunna äta nyttig, hemlagad, varm mät istället för rester eller färdigmat från butiken.
    Nu håller jag tummarna för att vi har turen att vinna Crock Pot så att sonen vinner i hälsa.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  5. Denna crock pot vore ju fantastisk trevlig att vinna, inte minst för att det skulle bli lättare att hinna,
    både laga mat och göra annat kul, maten skulle fixas utan strul. Speciellt långkok med bönor vore ju toppen att kunna laga, inte en kotte på hårda bönor skulle klaga!

    SvaraRadera
  6. Jag har varken sett en crock pot, än mindre smakat något som gjorts i en... Vore kul att kunna testa, för gulasch och andra grytor hör till favoriterna här när vinden viner om ön på hösten och vintern. När det blåser mycket på sommaren är det bara skönt ;-) och då blir det gärna någon lättare rätt med kyckling som ju också verkar gå väldigt bra att tillreda i en crock pot. Borde också vara perfekt till Chicken à la King där kycklingen ska vara lite "pulled".

    Om någon frivilligt betalar portot ner till Fehmarn skulle jag jättegärna vilja vinna!

    SvaraRadera
  7. Har länge velat köpa en Cock Pot, men priset har tyvärr stoppat mig. Älskar långkok så det hade varit perfekt att ha en. Så hoppas :-)

    SvaraRadera
  8. Alla lovordar denna maskin. Jag tackade nej när jag blev erbjuden en eftersom jag inte har plats för fler maskiner. Tyvärr... Men för den som vinner den blir den nog en toppen maskin.

    SvaraRadera
  9. Jag älskar att laga mat och att prova nya grejer! Vill gärna vinna💕

    SvaraRadera
  10. Inte att rekommendera att gå hemifrån med mat på spisen...inte ens med en fungerande brandvarnare :) Finns väl andra saker att göra under tiden...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära brandman!
      Nu är det inte så en Crock Pot fungerar, man ställer den inte på spisen - det skulle vi väl aldrig få för oss att skriva att man ska göra.
      Som det står att läsa i vår text så är det en gryta som kopplas i vägguttaget och om du följer länken vi har lagt till våra tidigare inlägg så står det mer utförligt om pottan!

      Även här kan du läsa om hur det fungerar på Crock Pots egen sida som du hittar här: http://www.acreto.se/Crock-Pot
      Där kan man bland annat läsa att grytan är avsedd för att just användas hela dagen utan uppsikt, som t.ex att laga mat under tiden som du är på jobbet så du kan komma hem till färdiglagad middag.. Men, så klart kan man naturligtvis göra annat än att lämna hemmet när den lagar mat.

      Tack för att du tänker på vår och våra läsares säkerhet, men det är alltså ingen fara:)

      MVH
      Mårtenssons

      Radera
  11. Det verkar så enkelt och bekymmersfritt att laga mat i en crock pot. Både jag och min familj är intresserade av matlagning. Det hade varit roligt att få testa som komplement till traditionell matlagning.

    SvaraRadera
  12. Jag skulle vilja vinna för det vore underbart att komma hem efter en långdag på jobbet och kunna äta på en gång innan alla ska iväg på träningar eller andra aktiviteter. Vore helt perfekt!

    SvaraRadera
  13. Om snabbmat med smak får råda, med gryta gjord i Crock-pot får man båda

    SvaraRadera
  14. Jag skulle gärna vilja vara med och tävla! Det låter superspännande med en crockpot. Vi har en dålig fläkt hemma och att steka är ingen höjdare i vårt kök. Jag har länge velat testa att göra köttgryta av något slag (det blir ofta bakat i vårt kök, men inte så ofta grytor) och det skulle vara super att få testa det i en sån här gryta :) Gryor är ju så himla gott!
    Fortsatt bra sommar!
    /Alexandra

    SvaraRadera
  15. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  16. Jag var hos min syster nere i Australien och vart kär i hennes crockpot. Och nu skulle jag så klart vilja få en egen. Jag älskar matlagning och särskilt grytor. Det ska vara nyttigt och även se aptitligt ut. Så crockpot är svaren på en husmors bön.

    SvaraRadera
  17. Ja! Jag vill vinna i er fina tävling! En äkta matnörd kanske inte tänker så mycket på att matlagningen skulle bli enklare med en crock pot utan snarare på alla rätter som skulle kunna bli ännu godare, bättre och trevligare på alla sätt och vis. Kan tänka mig att er lammfärssås med vodka skulle bli alldeles vansinnigt god i den här grytan. Tiden skapar magi i maten! Hej och hopp med förhoppning om vinst👍

    SvaraRadera
  18. Jag vill vara med och tävla! =)

    Min motivering:


    Med denna är familjens middagar i goda händer,
    trots långa lata dagar på sommarens stränder.
    I gårdagens sega Billys-pizza slipper vi sätta våra tänder,
    och kan istället hoppas att en egen Crock Pot till oss anländer!
    Ordentliga råvaror och fräscha ingredienser är vad vi använder,
    för att låta Crock Pot laga gourmetmiddag medan vi på solbrännan skapar nya bikini-ränder!


    Håller tummarna!

    Mvh Sophie Michelle Persson

    sophie_persson@yahoo.com

    SvaraRadera
  19. Har sett många recept och många som lagar mat på detta sätt och att de blir en matupplevelse dess like och jag själv har tappat lusten och stå i köket i flera timmar så den skulle vara underbar att äga.Skulle laga mat hemma och sen även ta med den till stugan som inte har någon el.Helt perfekt .Så ja är gärna med och tävlar.
    Kram/ Simone

    SvaraRadera
  20. Åh!! För att min favoritmat är långkok, jag skulle verkligen vilja prova på att tillaga oxkinder och koka buljonger i den där apparaten som jag läst så mycket gott om. Plus så är min födelsedag den 31 juli :D

    snooze37@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Hej
    Fortsatt trevlig semester. Har själv en vecka till min börjar kan väl säga att man längtar.
    Skulle hemskt gärna vilja vinna eftersom jag älskar att laga mat och vill gärna lära mig något nytt sätt att tillaga mat på.
    Fortsätt med alla trevliga recept,
    Åsa

    SvaraRadera
  22. Vore fantastiskt att få en Crock-Pot. Har hört talas om dem och alla lovordar. Vore perfekt för oss som gillar mat och arbetar & behöver lite tidsbesparingar samtidigt som vi vill ha riktigt god mat. Låter som något för mitt älgkött...

    SvaraRadera
  23. Börjar plugga till kock i höst och det ska bli riktigt roligt att laga mat igen! Dock så känner jag redan nu stress över att lämna och hämta dottern på dagis, göra mat, köra henne till ex-sambon och sen hem igen. Och däremellan ska jag hinna plugga, planera middag och dessutom laga middag! Denna vore perfekt att vinna så jag kan förbereda på morgonen och sen äta gott och hemlagat när vi kommer hem. Att alltid få perfekt lagad mat.. Ja det är ju som att bli lite bortskämd! Tyvärr blir det annars lätt att man köper hämtmat och det fungerar inte ekonomiskt när man studerar.

    Så en crockpot vore verkligen ett välkommet tillskott i köket. då slipper jag tänka på hur jag ska hinna med allting. Jag beundrar de som har fler än ett barn, haha!
    Håller tummarna =)

    mvh
    nathalié

    vet inte om man ska skriva mailadress, men gör det ifall: yarp.blogg@gmail.com

    SvaraRadera
  24. Inspirationen tryter i denna familj! Många av mina amerikanska vänner lovordar dessa pottor och delar med sig av en massa recept som låter kanon!

    Därför vore det så bra med en sådan så middagen kunde vara klar när man kommer hem från jobbet klockan fem, istället för att ställa sig och laga något som tar några timmar (halvfabrikat är ingen hit)

    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  25. Åh vilken underbar grej! En sådan skulle jag vilja ha, perfekt när man springer ut och in och slippa kolla allt hela tiden.

    SvaraRadera
  26. Anna Lundqvist23 juli 2014 10:25

    Älskar att laga mat men tiden räcker inte alltid till. Här hade jag kunnat göra fantastiska rätter till hela familjen utan att känna att stressen tar vid och att det istället blir korv och makaroner igen pga tidsbrist

    hillevianna@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  28. Till hösten börjar hela familjen sundare liv-med denna skulle vi mot nyttigare mat ta ett stort kliv och snabbmat skulle vara ett otänkbart alternativ.

    SvaraRadera
  29. Min hustru fyller snart år och hon samlar verkligen på maskiner till köket. Den här tror jag inte ens hon vet om existerar. Därför vore det jättekul att få vinna och överaska henne till födelsedagen! :)

    Med vänlig hälsning,
    Jerker Nilsson - jerker@mac.se

    SvaraRadera
  30. Skulle vara super att ha förutom de vanliga funktionerna så skulle den vara perfekt att ha i husvagnen. Både på vår egna semester men framför allt för min mans skull då han ligger ute och arbetar och bor i husvagnen. Men också super för att förkoka kött inför grillning både hemma och i trädgården.

    SvaraRadera
  31. Hej!
    Jag skulle hemskt gärna vilja vinna en Crock Pot. Jag är student och då finns varken tid eller pengar. Denna skulle bli perfekt för då kan jag plugga medan maten sköter sig själv =)
    /saraeriksson@hotmail.com

    SvaraRadera
  32. Åh vilken dröm. Aldrig hört talas om detta tidigare, men bor tillsammans med en kräsen kock. Han tror jag slänger ihop men middag lika fort som han.. men det gör jag inte. tror detta skulle underlätta för mig extremt att hinna laga de middagar han så gärna vill ha.... håller mina tummar och tår....my.thulin@live.se

    SvaraRadera
  33. Åh! En crockpot har stått högt upp på önskelistan länge! Dock har jag inte kommit till skott då vi har haft köpstopp på köksmaskiner pga platsbrist. Nu har vi dock köpt hus med massor av plats, så nu skulle det ju funka jättebra! Crockpoten skulle t.o.m kunna få ett eget rum:)

    SvaraRadera
  34. Åh, en crock pot önskar jag mig! Jag älskar att laga mat, men jag vill att det ska vara enkelt men ändå bli gott.
    Med en crock pot kan jag sätta igång matlagningen och gå ut på min dagliga promenad och ha mat att äta när jag kommit hem. Perfekt!

    Mvh
    Annika Andersson
    annkina@gmail.com

    SvaraRadera
  35. Var skulle jag använda... tänkte jag, när det slog mig. Överallt! På stugan! Under tiden jag köper vin till finmiddan! En portabel egen kock... Jag är såld!

    SvaraRadera
  36. Denna crock pot skulle hjälpa mig enormt i köket när jag stressar och far.
    Bara att ladda med godsaker och sen när jag hinner hem till middagen då är den alltid klar.
    Annette

    SvaraRadera
  37. Vem drömmer inte om att ha en egen hemmakock? Crock-pot är ju nästan samma sak, maten står klar när man kommer hem från jobbet, kan det bli bättre?? Har googlat på lite recept och dreglat över alla jag vill testa: pulled pork, kalops, ribbs och chili con carne. Mums!

    Jessica Hellström
    jessica_hellstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  38. Har sedan jag var barn älskat långkok. Att låta kött tillagas länge i ugnen är ett urgammalt knep för att få köttet mört och saftigt. Att få tillgång till en Croc-pot skulle göra detta smidigare och framförallt snabbare. Kanske en Croc-pot är en lösning på att mina ungdomar själva gör långkok då de också kan inse att det inte är svårt.
    Mail: stallis50@hotmail.com

    SvaraRadera
  39. Inom loppet av 18 dagar blev jag både Farmor och Mormor. Den 30 juni till tvillingar (en pojke och en flicka) och den 17 juli kom det en liten kille till. Nu lär jag behöva hjälpa till både som barnvakt och som matlagare så därför skulle en Croc-Pot underlätta så att jag får mer tid att umgås med de små.

    Hälsningar
    Ami

    ami@malmbjer,se

    SvaraRadera
  40. Jag och sambon har väldigt hektiska liv, både arbetar heltid och har en aktiv fritid. Själv har jag t.ex. en häst som jag tar hand om och då hinner jag bara hem efter jobbet, slänga i mig något snabb, sedan bär det av till stallet och så är jag hemma sent. Så smidigt det hade varit med den här! Då kunde jag lägga i diverse godsaker när jag kom hem från jobbet och låta grytan arbeta medan jag är i stallet och sedan komma hem till god ordentligt lagad middag. Vilken lyx!

    SvaraRadera
  41. Åh, den här har stått längst upp på min önskelista hur länge som helst! Jag älskar långkok, men har själv inte kunnat göra något i mitt pyttelilla kök i min pyttelilla lägenhet, då jag varken har en sådan här fantastisk maskin eller ens en ugn. För någon som älskar att laga mat är det helt fruktansvärt att vara så begränsad! Det finns så himla mycket jag vill testa, bland annat olika varianter av pulled pork. Har typ tio recept uppskrivna i min receptbok som är lite "äventyrliga", till exempel en med root beer som jag tror kommer bli supergod. Att laga nya, lite udda rätter är det bästa jag vet, och att vinna den här skulle underlätta mina kulinariska äventyr väldigt mycket och öppna nya dörrar!
    Nelson.haraldsen@gmail.com

    SvaraRadera


  42. Familjen drabbas av glädjechock
    när jag förvandlas till mästerkock!
    Med MÅRTENSSONSARNAS matlagningshealing, blir det jättegott näringsintag med feeling!
    Kära lilla Crock Pot, välkommen på besök, välbehövlig injektion till vårt kök! 😀

    SvaraRadera
  43. Hej! Om jag ska motivera varför jag skulle vinna denna spännande sak, så skulle jag säga att: Jag har precis tagit studenten och nästa år blir det att studera vidare på högskolan. Till vad vet jag inte än, men det hoppas jag att jag kommer på. Men jag längtar ytterst mycket till detta, att äntligen få klara mig helt själv och speciellt att laga all mat, experimentera i köket. Eftersom mitt matlagningsintresse har ökat drastiskt under det senaste året. Men det är nåt som ja förfasar mig inför och det är alla dessa studentkorridorboenden med gemensamt kök, det sägs vara riktiga svinstior, och inte alls en idyllisk plats att experimentera fram olika maträtter. Så därför vore det ytterst smidigt med denna, att ha på rummet och även kunna hinna laga mat i de stressiga studietiderna.

    Allt gott

    Josefine (jossanilsson@hotmail.com)

    SvaraRadera
  44. Crock-Pot skulle göra livet mera härligt.
    för egentid behöver man ändå, ärligt.
    Med Crock-Pot får jag mer fritid
    och kan njuta av riktig måltid.
    Står att Slow Cooking är otroligt lätt.
    Passar till att laga nyttig vegetarisk rätt.
    Jag är ingen mästerkock,
    men kan ändå lyfta av Crock-Pot lock!
    Lägger ingredienserna i gryta,
    Kan sedan med fantastisk maträtt skryta.
    Tänk att Crock-Pot äntligen är här,
    jag mer än redo för en Crock-Pot är!

    SvaraRadera
  45. Hej!
    Som handikappad vore det en dröm att äga en sån här :-)
    Jag behöver alltid hjälp när jag ska laga mat och sen när maten står på spisen eller i ugnen så behöver jag hjälp med att kolla den och ev fixa med den.
    Det är lite tråkigt och det vore kul om jag någon gång kunde få säga:Maten är klar!
    Det skulle jag kunna göra med en sån här då den sköter matlagningen och jag kan vila tills dess det är dags att äta. Tänk vad ork jag skulle spara tror jag :-)
    Ha en härlig helg!
    Mvh
    Malin Svensk Björck
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  46. En Crock-pot skulle verkligen få bekänna färg i vårt hem. Den skulle fylla en lucka när det gäller matlagning både till vardag som helg. Vi kommer att bli flitiga användare av vår "potta"!

    SvaraRadera
  47. Crock-pot grytan preparerar,
    jag den serverar
    och som avslappad värdinna figurerar.

    SvaraRadera
  48. Vinsten av en Crock-pot hade ej bara fått stått. Den skulle anvädas ofta, medan jag själv bara softar. Eller så slipper jag som student i alla fall känna lukten av bränt! ;)

    mikaelamoskov@hotmail.com

    SvaraRadera
  49. Vilken dröm vinst!
    I vår familj så älskar vi pulled pork och med denna Crock pot kan vi ju äta det minst en gång i veckan. Eftersom vi är rätt dåliga på att laga riktig mat då tiden inte alltid finns där och istället går ut och äter eller tar och gör något halvfabrikat har man inte tänkt på hälsan i första hand och nu känner vi det är dags för att tänka om och göra rätt. En riktig lagad måltid som faktiskt inte tar så mycket tid hade vi kunnat få med en Crock pot och samtidigt hade vi nog blivit piggare och mått bättre. Hoppas nu på lite tur.

    Mvh Helena (charlotte061@hotmail.com)

    SvaraRadera
  50. Med en snart 2 åring till son finns det väldigt lite tid för matlagning, helst vill han ju att man ska sitta ner och leka med honom eller vara ute i trädgården och springa. Och helt ärligt så är ju det mycket roligare än att stå inne och laga mat! :)

    Så jag vill vinna grytan för att få mer tid med min son och ändå kunna göra kanongod mat!

    nyqvist530@hotmail.com

    SvaraRadera
  51. Är jättegärna med!
    Är värdelös på att laga mat, men med en potta skulle ju till och med jag kunna göra goda rätter.
    Vore fantastiskt trevligt att kunna chocka maken lagom till bröllopsdagen i augusti :)

    SvaraRadera
  52. Efter väldans många gifta år fantasin tryter och matlagningen följer samma spår. Fast senaste åren har jag låtit maken i köket få styra och ställa och jag behöver sällan klaga och gnälla. Med en Crock Pot i vårt kök skulle det bli mindre stök. Vill njuta hela dagen lång av härliga dofter av kryddor och lök.

    SvaraRadera
  53. Jag vill spendera så lite tid i köket och så mycket tid som möjligt med de jag älskar allra mest - min man och barn. En crock-pot skulle äntligen möjliggöra detta!

    SvaraRadera
  54. En Crock Pot verkar perfekt för mig som gör så mycket grytor. Dessutom skulle den användas flitigt vid långa träningspass (cykel, löpning, simning), för när man kommer hem från ett långpass skriker hela kroppen efter att få lagad mat på en gång, men nu vågar jag inte ha något som står på spisen när jag inte är hemma...detta skulle Crock Pot lösa väldigt bra! :-)

    SvaraRadera
  55. skulle så gärna vilja ha en crock pot, då skulle jag minsann bevisa för min pojkvän att jag kan göra dom godaste kambenen eller en riktigt god pulled pork. Får alltid höra hur gott allt är då vi ätit hos någon annan. som häromkvällen, då hade han ätit dom godaste kambenen i hela sitt liv. Och med den här skulle han få se att jag nog kan konkurera med dom jag med. Då skulle jag minsann briljera i köket :-)

    Sofie_ahlstrom88@hotmail.com

    SvaraRadera
  56. Hej!
    Har varken ont om tid eller jäktar till och från jobb.
    Är pensionär men jobbar ett par dar i veckan för att det är kul!
    Har alltid lagat mycket mat och kör mest med de vanliga byttorna i köket, funkar bra det också!
    Skulle vara kul med något nytt och jag skulle nog aldrig komma på idén att köpa en själv fastän jag tror att det är en toppengrej!

    SvaraRadera
  57. Hej!
    Skulle gärna kunna laga maträtter som min mormor gjorde en gång i tiden och kunna bjuda mina barn på mina favoriträtter. Dessa kräver dock lång, riktig lång tid på spisen för att kunna bli riktiga kulinariska upplevelser. Tyvärr har jag inte möjlighet att passa grytor i flera timmar på spisen och därför skulle crock pot sitta så bra.

    SvaraRadera
  58. Denna crock pot skulle göra stor positiv förändring här hemma.
    Jag skulle vara oerhört tacksam var gång jag använder den.
    Hela familjen skulle älska den !

    SvaraRadera
  59. Med en familj som är i ständigt blodsockerfall
    Behöver man både recept och veckomall
    Planera in i minsta detalj
    Annars börjar de tugga fradga och emalj
    Med Crockpot i köket som fixar det mesta
    Kanske jag hinner med att ta en siesta

    SvaraRadera
  60. Hälsa och god mat är två av mina stora intressen. Jag tycker om att lägga tid och energi i köket men i vardagen är det mycket som ska hinnas med och då vore det toppen att komma hem fr jobb och ha middagen i stort sett färdig utan för den sakens skull tulla på smak och kvalitet. I vår familj är mat något som är väldigt viktigt och som prioriteras högt. Majoriteten av oss gillar att laga den, några tycker om att planera den, en gillar att fota den men ALLA älskar att äta och njuta av maten. Med två tonåringar i familjen är middagen ibland den enda stunden man sitter gemensamt ner tillsammans och den stunden är viktig för oss alla. Med en crockpot i hushållet kan den stunden bli lite längre i vardagen som ibland snurrar på alldeles för snabbt.

    SvaraRadera
  61. Hej, tävlar gärna om denna underbara uppfinning! Min engelska svärmor har använt såna i åratal så jag vet att de är mycket smidiga, och för mig som faktiskt avskyr att laga mat och är dålig på det, men måste det för att mina småttingar ska få näring och växa som de ska, så vore detta räddningen!
    Hälsningar Emma (emmelli237@gmail.com)

    SvaraRadera
  62. Jag minns fortfarande hur min faster använde tryckkokare för att få älgköttet riktigt mört (föregångare till pulled elk?) och hur vansinnigt gott det var. Mindre gott blev det när jag trodde rullen var en älgfile, det blev en torr middag. Mat ska inte bara vara bukfylla, utan något att samlas omkring och njuta av ( länge) tillsammans. Jag har aldrig använt en Crock Pot men av det jag har läst verkar det vara en gryta som gör MIN gryta till en njutbar samlingsplats

    SvaraRadera
  63. Jag befinner mig i skrivande stund på semester i Italien och vet redan nu att jag kommer att sakna maten något oerhört när jag är hemma i Sverige igen. Drömmer om att kunna göra goda köttgrytor, kyckling och fisk med en massa härliga grönsaker och mycket smak. Jag har införskaffat en kokbok för ändamålet. NU SKA jag bli riktigt bra på italiensk mat!!! Med en Crock Pot skulle jag ha större sannolikhet att lyckas, så därför vore det så härligt att få vinna :)

    paola.allegrini@ymail.com

    SvaraRadera
  64. Hej!
    Vilken härlig vinst! Vet inte om jag skulle ge den till min mormor eller behålla den själv! Hos min mormor skulle den göra stor nytta! Hon är gammal och har inte lika lätt att klara de dagliga sysslorna längre. Det skulle ju vara perfekt för oss anhöriga att ladda den här grytan när vi är på besök varje förmiddag, så finns det färdiglagad god och nyttig mat färdig när nästa besök görs på eftermiddagen.
    Skulle jag behålla den själv så skulle den snart bli min bästa vän! Jobbar mycket och är ständigt på språng och äter slarvigt men nu skulle maten vara färdig när jag klev in genom dörren. Adjöss till alla onyttiga mackor!
    Camilla
    kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  65. Drömmer om mustiga grytor och kött som smälter i munnen. Tyvärr jobbar vi båda mycket så tid för långkok finns sällan. Med crock-pot blir drömmen sann.
    Mvh
    Roger
    info@82942.lby.se

    SvaraRadera
  66. Med mitt jobb så flänger jag både hit och dit,
    tyvärr så leder det till att man äter en hel del skit.
    På mitt förra jobb fanns det inte tillgång till kök,
    mina bra matvanor gick under ett års tid upp i rök.
    Smörgåsar och mackor blev en dålig vana,
    nu vill jag leda in mitt liv på en bättre bana.
    Med mina matlådor har jag aldrig kunnat skryta,
    tänk att kunna komma till jobbet med en mustig gryta!
    Vad livet skulle bli lättare med en ”Crock Pot”,
    maträtterna skulle bli både nyttigt och gott!
    Pulld pork har jag alltid velat göra,
    tänk att äta köttbitar som är såå möra!
    Alla har svårt att med tiden jonglera,
    med en ”Crock Pot” skulle jag hinna med så mycket mera.
    Jag hoppas att jag vinner detta pris,
    då skulle jag kunna laga både kossa, vilt och gris!
    Det är en riktigt fantastisk sak,
    det här är ett matlagningsredskap i min smak!

    Mvh Hanna M (hanna_morting@hotmail.com)

    SvaraRadera
  67. Spegel, spegel i grytan så smart & klar,
    säg mig hur man får hem dig så stilren & underbar,
    kanske om man putsar dig som en pokal på sin tron,
    och lagar nya rätter utanför min comfort zon,
    för du ger inspiration till något extra gott,
    med alla härliga egenskaper som du fått!
    En självständig gryta som aldrig är något besvär
    ja, en Crock Pot skulle verkligen passa här!

    Hälsningar
    Petra
    gnuttisen@hotmail.com

    SvaraRadera
  68. Hej!
    Har lagat mat till barn och sjuk fru i många år nu, när jag kommit hem från jobb. Nu åker jag 10 mil flera ggr i veckan, vilket i sig är tröttande och ingen mat på bordet om inte jag orkar. En Crock Pot skulle frugan kunna passa, tills jag är i huset igen. Vilken toppenhjälp i min situation, förbereda och så sköter det sig självt och möter mig med härliga dofter.

    Med vänliga hälsningar
    Rolf
    mobilas@passagen.se

    SvaraRadera
  69. Vällagad, god och nyttig mat, vill jag alltid servera på familjens fat. Men i vardagens stress saknas ofta tid, så en Crock Pot skulle ge oss ljuvlig middagsfrid.

    Hälsningar Carin
    carindahlberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  70. Jag skulle bli en bra vinnare av Crick pot, för att det här är just dt jag behöver i mitt liv just nu. Att laga mat ska ge gnistor och det ska yra av smak upplevelser. Det ska exprementera..j och inge spänning och livslust!..Jag älskar mat, men sista tiden har jag känt mig så orkeslös..så jag skulle bli en bra vinnare av Crick pot för det är precis det jag behöver i mitt liv.

    SvaraRadera
  71. Hej!
    Hoppas på turen i denna fina tävling! Självklart vill jag var med och tävla om detta toppenpris :)
    Jag är en ensamstående trebarnsmamma men knappt om tid, denna maskin skulle underlätta min vardag med stress hem från jobb till hungriga tjejer som jag helst vill ge hemlagad nyttig mat innan mammataxin startar med skjutsning till träningar. Håller tummar och tår!
    Mvh Helena i norr

    SvaraRadera
  72. Cecilia Simon31 juli 2014 11:13

    Jag älskar min "old-school" crock pot : lergrytan! Men med en riktig crock-pot skulle min gryt-lagning nå upp till en nivå, där min lergryta får stå på tå!

    SvaraRadera
  73. Jag älskar INTE att laga mat! Det är faktiskt bland det värsta jag vet! Men jag älskar att äta och bjuda på god mat! Ekvationen går inte ihop. Crock Pot är den rätta matematiska och gourmetiska lösningen för oss!
    Hoppas!

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  74. Skulle verkligen behöva denna gryta, för allt jag ställer på spisen bränns vid. Är så less på fyra nyanser av vidbränt.... Så matlagning som sköter sig självt, och dessutom ger ett gott resultat vore helt, helt underbart! Mail: therese.charlotte@gmail.com (Vet inte om ett inlägg jag just skrev postades eftersom det inte syns, så testar igen.)

    SvaraRadera
  75. När jag från England hem flytta
    jag blev av med min Crock Pot bytta.
    Jag vill gärna få hem denna kära automat,
    så familjen känner igen min mat!

    niinaenweremadu@hotmail.com

    SvaraRadera
  76. CrockPot=Jackpot!

    SvaraRadera
  77. Ja tack :) Med tre ungdomar som tränar var och varann kväll med allt vad det innebär med skjutsar fram och tillbaka så hade det underlättat! Både nyttigt och gott kan ju inte bli fel :) Och man själv hade kunnat klämma in lite träning (y)

    Nicole

    SvaraRadera
  78. Min dyrbara tid är så kort
    den får inte slösas bort
    vilken hjälp en Crock Pot skulle vara
    som kunde matlagningen klara
    då skulle jag aldrig sluta
    sitta vifta på tårna och njuta!
    pallella@spray.se

    SvaraRadera

Tack för att ni skriver en rad i vårt kök!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails